.

Autoturismul Tău

De ce au scăzut brusc prețurile  navigațiilor VW cu ecran de 9 inchi...

De ce au scăzut brusc prețurile navigațiilor VW cu ecran de 9 inchi...

S C iul 16, 2019 Uncategories 0 Comments

Probabil foarte multi dintre dumneavoastră au observat ca începând cu sfârșitul anului 2018 prețul unităților carpad cu ecranul de 9 inchi a scăzut destul de abrupt in câteva săptămâni. Piața a fost brusc invadată de branduri precum "Mekede", "Isudar" etc.

Dar cum se poate ca prețul să scadă brusc și mai ales foarte mult? Sa facem lumină:-)

Ca la orice produs, prețul de piață  la "prima mană" este dat de costurile totale de fabricație plus un adaos comercial. Să fi fost adaosul comercial la prima mana atât de mare? Sa presupunem ca asa a fost și s-au gândit "chinejii" brusc sa-l scadă...Dar de ce doar la un anumit model de navigație și nu la alte cateva sute care se produc toate acolo?

Haideți sa va explic cum este construită o navigație într-o fabrică din China. În primul rand trebuie să existe o echipă de R&D care se ocupă exclusiv cu proiectarea modelului respectiv începând de la schema electronica bazată pe o soluție tehnică pusă la dispoziție de către furnizorul de hardware (android board solution), proiectarea cablajului pe care se vor monta toate componentele, proiectarea carcasei, a formei externe în funcție de diagonala ecranului și tot ce mai este necesar pentru realizarea întregului sistem. Anumite fabrici dispun și de o echipa de software development care customizeaza sistemul de operare Android în funcție de preferințele clienților.

După ce echipa  de R&D termină proiectul se începe procesul de fabricație în masa. Acesta este asemănător pentru majoritatea fabricilor și nu implica cerințe speciale, doar aprovizionare și asamblare.

Revenim la echipa R&D care contribuie cu o foarte mare parte din costurile totale de producție. Pentru fiecare produs în parte acest departament proiectează de la zero partea electronica, cablajul acesteia, forma măștii exterioare adică cele mai scumpe subansamble finisate din care reiese produsul finit. Fiecare dintre aceste subansamble sunt considerate proiecte customizate și rămân în interiorul fabricii pe toată durata vieții produsului. Sunt sume mari de bani investite și au o cota mare din costurile toate de producție.

Ceea ce se vinde acum pe piața la preturi foarte mici sunt în China asa numitele unități "public solution"  adica o unitate bazata pe o soluție R&D free of charge. O soluție oferită gratris de către cei de la Mediatek pentru a putea intra pe o piață unde nu prea mai avea loc. A proiectat un cablaj standard, a oferit soluția MTK quad core cu 1 sau 2GB ram, carcasa externă și rama pentru ecranul de 9 inchi. Ca versiune Android a oferit DOAR 6.0. Deci, un pachet de tip LEGO pe care-l poate achiziționa orice făbricuță sau mai rău  orice firmuliță  cu 2-3 angajați care știu doar să înșurubeze...Absolut niciun suport tehnic hardware sau software, pe principul "luați ieftin dar vă descurcați și voi cum puteți!"

Ce a urmat..s-a văzut și se vede chiar în continuare în piață...unități vândute ca având android 8.0, alții cu tupeu au plusat și le vând pe cele cu 1Gb ram ca vând 2GB. Îmi tot vine în gând o paralela cu mașinile Volkswagen vândute pe bani puțini și care au aparținut unor bătrânele care conduceau doar până la piață în weekend( pt KM in bord). Au apărut și samsarii navigațiilor -:)

 

Leave your reply

*
**Not Published
*Site url with http://
*